produse > eficienţa sistemului
Eficienţa sistemului

Raport despre prevenirea accidentelor si eficienta sistemului de prevenire a accidentelor Mobileye® Technologies Ltd, Sept, 2010

Descarcati Raportul despre eficienta sistem 2010 in format PDF

Prezentare generala | Caracteristici sistem | Statistici | Sumar

Prezentare generala

Dupa un deceniu si peste $140 milioane investiti in dezvoltarea si testarea tehnologiei de detectie a vehiculelor, benzilor de circulatie si a pietonilor in trafic, firma Mobileye s-a impus pe piata ca un lieder prin sistemul de prevenire a coliziunilor C2-270, si a castigat respectul expertilor care evalueaza in mod regulat tehnologia de siguranta in trafic (vezi sectiunea noastra de cercetare).
In afara de faptul ca este singurul produs de pe piata care incorporeaza elemente de avertizare folosite de producatorii de top in domeniu, el ofera soferilor care conduc aproape orice tip de vehicule (inclusiv masini mici, camioane si autobuze) posibilitatea de a reduce drastic probabilitatea de a fi implicat in coliziuni. Studiile arata ca peste 80% din toate coliziunile cu vehicule sunt rezultatul lipsei de atentie a soferilor cu 3 secunde inaine de o coliziune, iar elementele ce compun sistemele Mobileye de prevenire a coliziunilor pot contribui la eliminarea acestui factor de risc.

Cheia eficientei sistemului consta in camera video cu procesor dedicat EyeQ2(tm), amplasata pe interiorul parbrizului, si care supravegheaza drumul, si care foloseste tehnologii de procesare imagine avansate pentru:

  • Detectare banda si calculare/predictie curba drum – sistemele de prevenire a coliziunilor detecteaza si masoara pozitia drumului in relatie cu vehiculul si asigura o distanta fata de marcajele benzilor. De asemenea, acestea detecteaza depasirea benzii, estimand inclusiv timpul pana la depasirea marcajelor, demonstrand ca aceste avertizari alerteaza soferul mult mai devreme decat ar face-o marcajele de avertizare sonora de pe carosabil.
  • Detectarea vehiculelor – Sistemele de prevenire a accidentelor detecteaza vehiculele din fata si masoara distanta, viteza relativa si implcit timpul pana la impact. Apoi, sistemul foloseste calculele pentru a afisa continuu distanta in secunde si fractiuni de secunda pana la un potential impact si pentru a oferi informatii cu privire la coliziuni potentiale. Calculul privind curbele drumului, asigurat de capacitatea de detectare a benzilor, permite sistemului sa identifice care dintre vehiculele din fata este pe aceeasi banda ca si „vehiculul gazda”.
  • Detectarea pietonilor si a bicicletelor – Algoritmii specifici Mobileye au crescut capacitatea de identificare a elementelor din trafic, permitand detectarea altor obiecte cu care se poate intra in coliziune, cum ar fi pietonii si biciclistii.
Caracteristici sistem:

- Sistemul de Avertizare Coliziune Pietoni (ACP), inclusiv Detectarea Biciclistilor; – Sistemul monitorizeaza in permanenta drumul, identifica pietonii si biciclistii din interiorul benzii si de langa banda vehiculului, cu care ar putea intra in coliziune, si genereaza avertizari inainte de o eventuala coliziune. Folosind datele de analiza a imaginilor pe baza identificarii formelor pietonilor si bicicletelor, sistemele de prevenire a coliziunilor Mobileye monitorizeaza pietonii aflati pana la 30 de metri departare de vehicul. Se calculeaza de asemenea timpul pana la un virtual impact cu pietonii, permitand sistemului sa prezica eventualele coliziuni.

- Avertizare Depasire de Banda circulatie (ADB) – Aceasta functie genereaza un sunet specific cu pana la 0,5 secunde inainte de deplasarea neintentionata de pe banda sau de pe drum. Sistemele de prevenire a accidentelor Mobileye produc o avertizare depasire de banda, cand detecteaza o deviere neintentionata a vehiculului inspre limita benzii/marcaj. Apoi, emit o alerta audio si vizuala cu aprox. 0,5 secunde inainte de trecerea peste marcajul benzii.

Accidentele produse din cauza depasirii benzii de circulatie (Line Departure) reprezinta 60% din procentul tuturor accidentelor de pe sosele!

- Avertizare Coliziune Frontala (ACF), inclusiv Detectarea Motociclistilor – Alertarea soferului cu privire la o coliziune iminenta cu vehiculul din fata (cu pana la 2,7 secunde inainte de producerea coliziunii). Sistemul calculeaza in mod dinamic timpul pana la un virtual impact cu masina din fata, iar cand identifica o situatie critica, de coliziunie iminenta, genereaza o alerta speciala pentru asemenea situatii. Alerta transmisa continua atata timp cat si pericolul persista; aceasta este dezactivata cand soferul reactioneaza, apasand frana si intorcand vehiculul. Sistemul de prevenire a coliziunilor Mobileye genereaza o averizare cu pana la aprox. 2,7 secunde inainte de coliziunea iminenta cu vehiculul din fata.

Accidentele de impact cu vehicului din fata reprezinta 28% din toate accidentele.

- Monitorizare Distanta Frontala si Avertizare (MDA) – permite o monitorizare continua a distantei fata de vehiculul din fata si avertizeaza soferul cand aceast parametru descreste pana la un nivel periculos. Cercetarile au aratat ca soferii intampina dificultati in estimarea timpului efectiv de reactie necesar pentru a evita o posibila coliziunea  cu masina din fata. Acest sistem ajuta soferul sa pastreze o distanta sigura fata de masina din fata, reducand a priori sansele unui accident. Aceasta functie are si un nivel educativ, ajutand soferul sa-si dezvolte instincte mai bune, precum si sa-si amelioreze abilitatea de a estima timpul de reactie necesar, prin folosirea unui display digital care afiseaza distanta mentinuta in secunde si prin care se poate personaliza limita de siguranta . In cazul in care soferul nu pastreaza o distanta sigura, sistemul de avertizare ii va atrage atentia printr-un semnal sonor, iar pe display va aparea o masina care isi schimba culoarea din verde in rosu, pe masura ce distanta fata de cealalta masina descreste sub limita setata.

"Studiile au demonstrat ca nerespectarea distantei minime fata de masina din fata este cauza a 29% din totalul accidentelor cu vatamari din Anglia." [12]

Aceste patru caracteristici de functionare corespund celor mai importante cauze ale accidentelor rutiere:

  • Accidente produse prin coliziunea cu vehicului din fata cauzate din lipsa de atentie a soferilor;
  • Depsirea de banda cu intrare pe contra-sens si accidentele cauzate de iesirea de pe sosea;
  • Accidentele cauzate de neresepectarea distantei minime regulamentare
Statistici cu privire la accidente la nivel global
  • La nivel mondial, au loc 1,2 milioane de accidente mortale datorate accidentelor rutiere - 3242 oameni mor in fiecare zi!
  • Potrivit Organizatiei de Sanatate la nivel mondial, se estimeaza ca accidentele mortale se vor ridica la 67% pana la sfarsitul anului 2020.
  • Peste 20 milioane de persoane sunt ranite anual in accidente rutiere.
  • Daunele financiare cauzate de accidentele rutiere reprezinta ~2% din produsul intern brut.
  • In SUA, in 2003 au existat 6 milioane de accidente, care au costat $230 milioane; in medie, $38.000 per accident – aceste statistici au fost constante in anii recenti.
Studiile si statisticile cu privire la cauzele accidentelor si prevenirea lor:
  • 93% din toate accidentele se datoreaza factorului uman (neatentia soferului este citata ca prima cauza a accidentelor).
  • Aproape 80% din toate coliziunile sunt legate de neatentia soferului in decursul ultimelor 3 secunde inainte de eveniment. Exemple de asemenea tipuri de neatentie care cresc riscul accidentelor sunt:
    • Vorbitul la celular (creste riscul cu 30%);
    • Formatul unui numar pe celular sau folosire SMS (creste riscul cu 300%);
    • Somnolenta (creste riscul pana cu 400% si este responsabila pentru ~23% din toate coliziunile si cazurile de coliziuni evitate in ultimul moment);
    • Intinderea dupa anumite obiecte in miscare, cum ar fi un pahar care cade (creste riscul cu 900%);
  • "Unul din cinci accidente in Germania este cauzat de starea de somnolenta la volan … o clipa de atipeala sau neatentia sunt responsabile pentru unul din patru accidente pe autostrazile din Germania … In Statele Unite, aprox. 40% din accidentele de pe autostrazi sunt cauzate de somnolenta la volan … Pierderile economice cauzate de aceste accidente rutiere sunt anual estimate la 5 miliarde de euro ($6,4 miliarde) numai in Germania."
  • Accidentele in care masinile ies de pe sosea reprezinta aproape 20% din accidentele rutiere si sunt cauza a 60% din totalitatea accidentelor rutiere mortale.
  • "Intr-un studiu realizat pe Volkswagen, o analiza a comportamentului de dinaintea impactului arata ca, in cazul accidentelor severe, aprox. 85% din soferi fie nu pun frana deloc, fie nu apasa pedala pana in podea."
  • Accidentele prin coliziune cu vehicului din fata reprezinta aprox 28% din accidentele rutiere.
Sisteme de avertizare coliziune coliziune frontala:
  • Un studiu realizat de Daimler Benz arata ca o avertizare primita cu 0,5 secunde mai devreme poate preveni 60% din accidentele frontale, iar o avertizare primita cu 1,5 secunde mai inainte poate preveni 90% dintre acestea.
  • Un studiu al Universitatii din Adelaide a aratat ca, in 29% din cazuri, soferul nu a incercat sa franeze deloc inainte de accident [7], fie pentru ca nu era deloc constient de pericol, fie pentru ca nu a avut timp suficient sa reactioneze.
Sistemele de prevenire a accidentelor Mobileye ofera avertizari incepand cu 2,7 secunde inainte de impact. La un sofer cu experienta medie, timpul de reactie pana la actionarea franei este de 0,66 secunde [8]. Astfel, in medie, soferul are un interval de apx. 2 secunde pentru a frana efectiv!

Dovezi empirice cu privire la reducerea efectiva a accidentelor

Avertizare depasire banda circulatie – benzi de avertizare sonora pe carosabil:

  • "Un studiu efectuat in New York a aratat ca, pe soseaua nationala din New York, accidentele rutiere au fost reduse cu 88 la suta, de la 588 accidente in 1993 la 74 in 1997. In total, vatamarile corporale au scazut cu 87 la suta, de la 407 in 1992 la 54 in 1997. Mortalitatea a fost si ea redusa la 95 la suta, de la 17 in 1991 si 1992 la 1 in 1997."
  • "Dupa ce Delaware DOT a instalat benzile de avertizare sonora pe soseaua 301 - pe o sosea cu doua benzi, nedespartite prin gard, pe care avusesera loc foarte multe accidente – rata coliziunilor a scazut cu 90 la suta, iar cazurile de mortalitate s-au redus la zero. Aceste imbunatatiri de siguranta au avut efect, in ciuda unei cresteri cu 30 la suta a traficului." [9].

Avertizare distanta:

  • "…soferii tind sa supraestimeze distanta fata de masina din fata si, in consecinta, pastreaza o distanta prea mica, ceea ce reprezinta un pericol potential …" [10]
  • "…sistemele de avertizare pentru evitarea coliziunilor sunt un instrument folositor pentru educarea soferilor in sensul de a estima mai corect distanta in trafic … dupa o scurta familiarizare cu sistemul, soferii au putut pastra o distanta mai mare si mai sigura intre masini, timp de cel putin 6 luni …" [8]
  • "…In SUA, coliziunile cu vehicului din fata reprezinta aprox. 30% din toate accidentele rutiere pe soselele publice [NHTSA, 1999]. In majoritatea cazurilor, lipsa de mentinere a acestei distante poate fi atribuita neatentiei soferului si/sau interpretarii gresite a distantei [Knipling et al.,1993]… " [11]

Sistemele de prevenire a accidentelor Mobileye: Abilitati si comportamente:

Mobileye a castigat premiul pentru cea mai competitiva companie in industria auto in 2006 (Entrepreneurial Company of the Year Award in the Automotive Industry) acordat de Frost & Sullivan.

Potrivit analistului in cercetare de la Frost & Sullivan, d-nul Karthekeyan Vijakumar: "...in Europa, inca din 2007 se pot instala sistemele de prevenire a coliziunilor la masinile de pasageri chiar din fabrica, estimandu-se ca cel putin 5 platforme de masini sa primeasca acest sistem oferit de catre Mobileye in 2007. Pana in 2010, se estimeaza ca toti marii producatori auto vor introduce aceste sisteme pe piata. Mobileye a luat-o inaintea competitorilor sai, avand in vedere ca sistemul sau este are integrate toate functiile necesare cum ar fi avertizare coliziune frontala, coliziune pietoni si biciclisti, depasirea de banda, monitorizare distanta frontala,  pe langa optiunea de inregistrare video a accidentelor."

"Participantii din industria auto au vorbit despre economiile de costuri si potentialul de salvare vieti ale sistemului de avertizare in caz de coliziuni, iar proprietarii de flote auto incep sa inteleaga importanta utilizarii sistemului. Se estimeaza ca Mobileye isi va lansa produsele pentru piata camioanelor in scurt timp. In prezent, sistemul de pe piata furnizat de alti participanti ofera numai functia avertizare deplasare banda. Cu toate acestea, oferind mai multe functii in plus, insa la acelasi pret ca si competitorii lor, Frost & Sullivan se asteapta ca Mobileye sa atraga un segment mare de pe piata producatorilor de camioane."

Timpul de reactie al soferului este crucial cand se incerca evitarea unui accident rutier. Mobileye AWS ai avertizeaza din timp pe soferii neatenti, acordandu-le un timp mai mare de reactie si dandu-le posibilitatea sa recapete controlul asupra situatiei, care altfel s-ar solda cu un accident sigur.

S-a demonstrat deja ca sistemele de prevenire Mobileye pot reduce substantial numarul accidentelor la flotele comerciale.

Depasind caracteristicile tehnice ale competitiei, sistemele de prevenire a accidentelor Mobileye ofera nu una, ci patru functii de avertizare in cazul scenariilor rutiere care sunt responsabile pentru peste 65% din toate accidente rutiere soldate cu decese.

Sumar

Sistemele de prevenire a accidentelor Mobileye sunt SINGURELE sisteme de pe piata auto care includ avertizari coliziuni frontale, monitorizare a distantei fata de vehiculele din fata si avertizare in cazul unei apropieri prea mari, precum si avertizare coliziune cu pietonii. Ele cresc siguranta sofatului, amelioreaza starea de alerta a soferilor – cauza principala a accidentelor rutiere – si imbunatatesc conduita pe sosea, avand un efect educativ in vederea unui nivel de sofat cat mai sigur. Sistemul Mobileye ofera o solutie la cele mai raspandite, si totodata mai periculoase accidente rutiere. Fara concurenta in ceea ce priveste eficienta si costul, sistemele de prevenire a accidentelor Mobileye fac posibil ca aceste optiuni de siguranta in trafic sa fie accesibile oricui


[6] NHTSA – "Frecventa relativa a sofatului periculos in cadrul accidentelor serioase in trafic"
[7] http://casr.adelaide.edu.au/speed/vol-1.html
[8] ISO-15623 pentru sistemele de prevenire in avans a coliziunilor
[9] Benzi avertizare sonora – Cercetare & tehnologie - FHWA
[10] Efectele sistemelor de avertizare pentru evitarea coliziunii in cazul sofatului de scurta si lunga durata - Avner Ben-Yaacov, Masha Maltz, and David Shinar, Universitatea Ben-Gurion
[11] Efectele sistemelor de avertizare pentru evitarea coliziunii in cazul sofatului de scurta si lunga durata (Avner Ben-Yaacov, Masha Maltz, and David Shinar, Universitatea Ben-Gurion)
[12] www.fleetnewsnet.co.uk– 9 October 2006

NOUTĂŢI EVENIMENTE