resurse > studii independente
Studii independente

Studii cercetare independenta pe aceasta pagina:



'Sisteme de prevenire a accidentelor pentru autocamioane', Raport final din partea Ministerului Olandez al Transporturilor (2009)

Ministerul Transporturilor a prezentat de curand Raportul Final care contine constatarile in urma unui test-drive operational la scara larga in ceea ce priveste sistemele de sofat asistat activ, numite sisteme de prevenire a accidentelor pentru autocamioane.

Acest studiu a analizat peste 2.400 de autocamioane furnizate de 123 de companii si s-a derulat pe o perioada de 8 luni. In acest interval, s-au analizat comportamentele soferilor pe o distanta de 77 milioane kilometri, in timpul sofatului normal, in cursul zilei, pe autostrazile olandeze.

Descarcati brosura cu informatii


'Coliziune cu avertizare in avans', Perspectiva unei companii de asigurari, AXA Winterthur (2009)

"Sistemele de avertizare in avans in caz de coliziune vor avea un potential mare in prevenirea accidentelor cu impact din spate."

"De cele mai multe ori, cauza lor este lipsa de atentie."

Descarcati brosura cu informatii


Mobileye AWS a folosit ca baza pentru cercetarea oficiala olandeza: 'Sosele spre viitor: Soferul asistat’, Raport realizat de Ministerul Olandez al Transporturilor (2007)

"Majoritatea soferilor au o atitudine pozitiva sau neutra in ceea ce priveste obligativitatea AWS." (pp. 26, Sec. 6.3.1)

"La cea de-a doua masuratoare, mai multi soferi arata ca AWS simplifica actul sofatului in comparatie cu prima masuratoare. In aceasta masuratoare, ei recomanda de asemenea mai empatic sistemul in propriul lor mediu." (pp. 26, Sec. 6.3.1)

"In cea de-a doua masuratoare, soferii indica faptul ca mentin o distanta mai mare fata de masina din fata cand folosesc sistemul de avertizare pentru pastrarea distantei" (pp. 27)

"Majoritatea au sistemul AWS pornit, indiferent de tipul de sosea si de conditiile meteo." (pp. 27)

"In general, putem declara ca utilizatorilor nu le place sa fie corectati, dar ca privesc acest sistem ca pe un bun necesar." (pp. 27, Sec. 6.3.2)

"Sistemele de avertizare deplasare de pe o banda pe alta si sistemul de monitorizare distanta in propria masina?
Majoritatea participantilor la test isi doresc – in functie de pret – sa aiba cele doua sisteme instalate in propria masina. Ei se refera la un pret mediu de 500 € (cu exceptii care variaza de la 250€ pana la 5.000€)." (pp. 28)

"Majoritatea participantilor la testari sunt satisfacuti de AWS. Ei considera ca sistemul este usor de folosit si considera ca atat sistemul de avertizare deplasare de pe o banda pe alta, cat si sistemul de monitorizare distanta sunt favorabile pentru siguranta pe sosele. Acest lucru se datoreaza faptului ca soferii isi adapteaza comportamentul la volan (intr-un sens pozitiv) pentru a minimaliza numarul avertizarilor. Participantii mentin de asemenea distanta mai bine, folosesc indicatorii mai frecvent si isi mention directia pe sosea mai eficient. De asemenea, ei considera ca sofatul este mai putin solicitant. Retineti totusi ca aceasta este opinia lor." (pp. 28)

Descarcati brosura cu informatii


'Analize ale costurilor avantajoase in ceea ce priveste sistemele de siguranta la bord', Raport realizat de Administratia Federala pentru Siguranta Transportatorilor (2009)

Acest document cuprinde constatarile obtinute in urma analizei costurilor si beneficiilor economice pentru trei sisteme de siguranta la bord, folosite la vehiculele comerciale:

  • Sistemele de avertizare coliziune in avans;
  • Sistemele de avertizare in caz de deplasare banda;
  • Sistemele RSC (Roll Stability Control);

Descarcati brosura cu informatii

NOUTĂŢI EVENIMENTE